Abstract | Sonata i funkcijska harmonija - istraživanje tonaliteta kroz stilove naziv je mog diplomskog rada, koji se nadovezuje na završni rad, kojemu je domena bila istraživanje funkcijske harmonije razdoblja baroka. Stoga sam analizirala Sonatu za violinu i basso continuo u d-molu, op. 5, skladatelja Arcangela Corellija te sam detaljan analitički prikaz opisala tekstualno i u samoj partituri kroz sva četiri stavka (Preludio, Corrente, Sarabande i Giga). Nakon istraženog područja baroka, odlučila sam svoj interes produbiti i prema klasicizmu i romantizmu. Analizirala sam 1. stavak Sonate za klavir u Fis- duru, op. 78, br. 24, Adagio cantabile, skladatelja Ludwiga van Beethovena. Kroz analizu sonatnog oblika, kao tipičnog oblika klasicizma, istraživala sam stilske zakonitosti i odnose tonaliteta u navedenom stilskom razdoblju, ali i odstupanja od istih te Beethovenovo otvaranje prema romantizmu. Iz razdoblja ranoga romantizma, odabrala sam Sonatu za klavir op. 31 br. 2 u b – molu, III. st. Marcia funebre. Lento, F. Chopina. Chopin, , pokazuje suptilan osjećaj za harmoniju dostojan zrelih ili čak kasnih romantičara te se ovim djelom može pokazati harmonijsko bogatstvo Chopinovog stvaralaštva. Kroz sva tri odabrana razdoblja, podrobnom i detaljnom analizom te proučavanjem različite harmonijske literature uočila sam brojne promjene i evoluciju harmonije s odmakom godina. Zanimljivost ove teme je upravo u odabiru djela iz različitih razdoblja, kojima sam naglasak postavila na instrumentalnu glazbenu vrstu Sonatu i njezine razvoje i mijene kroz mijene i razvoj stilova i tonaliteta. |