master's thesis
Afektivno doživljavanje ravnoteže u umjetničkom djelu

Tamara Dević (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Odsjek za likovnu umjetnost
Metadata
TitleAfektivno doživljavanje ravnoteže u umjetničkom djelu
AuthorTamara Dević
Mentor(s)Lana Skender (thesis advisor)
Abstract
U svom diplomskom radu govorim o uvodu uĉenika u svijet umjetnosti kroz doživljaj ravnoteže. Naglašavam afektivno podruĉje koje obuhvaća efekte, emocije, raspoloženja i osjećaje, i vodim se primarnošću tih afektivnih procesa – da bi nešto doživjeli, osjetili, nije nam potrebno određeno predznanje. Kroz afektivni dio uĉenika doživljaj postaje vrijednost koja potiĉe na daljnje uĉenje i nova zadovoljstva. Navodim opažanje kao svjesni osjetni doživljaj i geštalt kvalitetu koja predstavlja novi element doživljaja. Kroz definiciju kompozicije dolazim do ravnoteže, koja je neizbježna kad govorimo o jedinstvu u likovnom djelu. Ĉimbenicima ravnoteže istiĉem optiĉku ravnotežu kao najvažniju. Aktivnim istraživanjem oblika i vizualnog reda kristalizira se i doživljaj umjetniĉkog djela, te što su uĉenici više izloženi umjetniĉkim djelima, to će i doživljaj ravnoteže biti brži i prirodniji na svjesnoj razini. Profesor je tu da usmjeri doživljaje, vraćajući izdvojenu pojedinost, u ovom sluĉaju ravnotežu, u širi kontekst. Tada se doživljajno mišljenje razvija prema cjelovitosti. Ukratko ukazujem na razliku promatranja ravnoteže u dvodimenzionalnom i trodimenzionalnom svijetu. Kroz osnovne metodiĉke postupke objašnjavam rad s umjetniĉkim djelom. Dolazim do zakljuĉaka o urođenoj sposobnosti promatranja i vizualnog mišljenja – ukoliko mi samo angažiramo razliĉite psihiĉke funkcije i sposobnosti u procesu nastave likovne umjetnosti, one se i same razvijaju. Ravnoteža umjetniĉkog djela, ili doživljaj iste, je samo jedna od stepenica do svih tih vrijednosti. U svrhu boljeg razumijevanja i osvještavanja doživljaja ravnoteže uzela sam primjere iz razliĉitih povijesnih razdoblja za nastavu Likovne umjetnosti. Uz raznolike primjere i vježbe, uĉenicima postaje jasnije kako sve leži u odgovarajućoj strukturi, te im ujedno i osvjetljava znaĉenje djela. Iako je umjetniĉko djelo daleko od toga da bude prosto slika ravnoteže, istiĉem ju kao osnovu, a doţivljaj ravnoteže kao jedno od oruđa u nastavi Likovne umjetnosti.
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Lower level organizational unitsOdsjek za likovnu umjetnost
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineFIELD OF ART
Fine Arts
Art Education
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeGraduate study of Fine Arts
Academic title abbreviationmag. educ. art.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016
Parallel keywords (Croatian)kompozicija jedinstvo slikarstvo ravnoteža doživljaj
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:134:993078
CommitterMarina Milanović