diplomski rad
Afektivno doživljavanje ravnoteže u umjetničkom djelu

Tamara Dević (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Odsjek za likovnu umjetnost
Podaci o radu
NaslovAfektivno doživljavanje ravnoteže u umjetničkom djelu
AutorTamara Dević
Voditelj/MentorLana Skender (mentor)
Sažetak rada
U svom diplomskom radu govorim o uvodu uĉenika u svijet umjetnosti kroz doživljaj ravnoteže. Naglašavam afektivno podruĉje koje obuhvaća efekte, emocije, raspoloženja i osjećaje, i vodim se primarnošću tih afektivnih procesa – da bi nešto doživjeli, osjetili, nije nam potrebno određeno predznanje. Kroz afektivni dio uĉenika doživljaj postaje vrijednost koja potiĉe na daljnje uĉenje i nova zadovoljstva. Navodim opažanje kao svjesni osjetni doživljaj i geštalt kvalitetu koja predstavlja novi element doživljaja. Kroz definiciju kompozicije dolazim do ravnoteže, koja je neizbježna kad govorimo o jedinstvu u likovnom djelu. Ĉimbenicima ravnoteže istiĉem optiĉku ravnotežu kao najvažniju. Aktivnim istraživanjem oblika i vizualnog reda kristalizira se i doživljaj umjetniĉkog djela, te što su uĉenici više izloženi umjetniĉkim djelima, to će i doživljaj ravnoteže biti brži i prirodniji na svjesnoj razini. Profesor je tu da usmjeri doživljaje, vraćajući izdvojenu pojedinost, u ovom sluĉaju ravnotežu, u širi kontekst. Tada se doživljajno mišljenje razvija prema cjelovitosti. Ukratko ukazujem na razliku promatranja ravnoteže u dvodimenzionalnom i trodimenzionalnom svijetu. Kroz osnovne metodiĉke postupke objašnjavam rad s umjetniĉkim djelom. Dolazim do zakljuĉaka o urođenoj sposobnosti promatranja i vizualnog mišljenja – ukoliko mi samo angažiramo razliĉite psihiĉke funkcije i sposobnosti u procesu nastave likovne umjetnosti, one se i same razvijaju. Ravnoteža umjetniĉkog djela, ili doživljaj iste, je samo jedna od stepenica do svih tih vrijednosti. U svrhu boljeg razumijevanja i osvještavanja doživljaja ravnoteže uzela sam primjere iz razliĉitih povijesnih razdoblja za nastavu Likovne umjetnosti. Uz raznolike primjere i vježbe, uĉenicima postaje jasnije kako sve leži u odgovarajućoj strukturi, te im ujedno i osvjetljava znaĉenje djela. Iako je umjetniĉko djelo daleko od toga da bude prosto slika ravnoteže, istiĉem ju kao osnovu, a doţivljaj ravnoteže kao jedno od oruđa u nastavi Likovne umjetnosti.
Ključne riječikompozicija jedinstvo slikarstvo ravnoteža doživljaj
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Ustrojstvena jedinica niže razineOdsjek za likovnu umjetnost
MjestoOsijek
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Likovne umjetnosti
Likovna pedagogija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaLikovna kultura
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra edukacije likovne kulture
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. educ. art.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:134:993078
PohranioMarina Milanović