Abstract | Na raskrižju puteva, naslov je studentske predstave pod produkcijom Umjetničke akademije u Osijeku i ujedno diplomski rad iz lutkarstva Dominika Karakašića i Adama Skendžića, studente smjera glume i lutkarstva na Odsjeku za kazališnu umjetnost, pod mentorstvom doc. dr. art. Hrvoja Seršića. U ovom diplomskom radu autor opisuje proces rada na predstavi s naglaskom na animaciju lutaka i svjetla, poeziju i glazbu. Na početku iznosi povijest i porijeklo kazališta sjena. Uvodnim poglavljem također iznosi proces osmišljavanja svakog određenog segmenta ove autorske predstave, s ciljem dubljeg promišljanja tematike koju obrađuje. Dalje, detaljno se analizira priča i korištena poezija, to jest, svaka pojedinačna scena predstave, s obzirom da je jasno podijeljena na zasebne cjeline. U nastavku, opisuju se ostali čimbenici potrebni za stvaranje predstave. Analizira skladbe Antonia Vivaldija, Četiri godišnja doba, koje su, u ovom slučaju, korištene u dramaturške svrhe, kao i soneti napisani od strane samog skladatelja. Nadalje, opisuje kreativni proces izrade lutaka koje su korištene u predstavi, kao i scenografije. Za kraj diplomskog rada ostavlja tehniku animacije lutaka i svjetla kao polaznu točku rada na predstavi, potkrijepljene stručnom literaturom koja je korištena pri radu. Na kraju je izveden zaključak u kojem je navedeno da se radi o uspješnom diplomskom ispitu koji je imao privilegiju da postane predstava koja je, bez obzira na dotadašnje pojedinačno iskustvo, oplemenila cijeli autorski tim. |
Abstract (english) | Na raskrižju puteva is the title of a student play produced by the Academy of Arts in Osijek which is also the graduate work in acting of Dominik Karakašić and Adam Skendžić, students of acting and puppetry at the Department of Theatre under the guidance of assistant professor D.A. Hrvoje Seršić. In this work, the author describes the work process, emphasising the analysis of the puppet and light animation, music and poetry. First, the author states the facts about the history and origins of the shadow theatre. The introductory chapter also deals with process of making every segment of this shadow play, with the goal of a deeper reflection about themes it promotes. Then, each scene of the play and used poetry is analysed in detail since the text is clearly divided into main parts. In continuation, he describes other factors needed in the creation of this play. The analysis includes tracks of Antonio Vivaldi, Four Seasons, which are, in this case, used for dramatic purposes, as well as sonnets written by the same composer. Then, he describes process of puppet and scenography making, which are used in this final exam. At the end, he analyzes light and puppet animation, supported with professional literature which was used during the process. Finally, the conclusion states that this has been a successful graduate exam that had the privilege to become a play which, regardless of prior individual experience, enriched the authors. |