master's thesis
Slijepi učenici u nastavi solfeggia

Dajana Džanko (2014)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Odsjek za glazbenu umjetnost
Metadata
TitleSlijepi učenici u nastavi solfeggia
AuthorDajana Džanko
Mentor(s)Antoaneta Radočaj-Jerković (thesis advisor)
Tihana Škojo (thesis advisor)
Abstract
Svim slijepim učenicima zajedničko je oštećenje vida, koje ih svrstava u kategoriju djece s posebnim potrebama. Budući da osjetilom vida čovjek prikuplja gotovo 90% informacija o svemu što ga okružuje, slijepi učenici imaju specifične probleme u praćenju nastavnog procesa te im je potrebno permanentno prilagođavanje procesa poučavanja. Pregledom obrazovanja djece s posebnim potrebama, uočavamo da se do sredine prošlog stoljeća težilo segregacijskim postupcima obrazovanja u specijaliziranim ustanovama, a u današnje vrijeme slijepi se učenici integriraju u nastavu redovnih osnovnih škola, kako bi što aktivnije i ravnopravnije sudjelovali u društvu. Takvo, inkluzivno obrazovanje dio je humane pedagogije u kojem se svakom djetetu pristupa s holističkog stajališta, promatrajući ga kao cjelovitu osobu sa svim osobinama i mogućnostima za usvajanje znanja i razvoj sposobnosti. Sagledavanjem sljepoće učenika na taj način, pred nastavnike se postavljaju izazovi prilagodbe nastavnog plana i programa individualizacije nastavnog procesa. Slijepi učenici s razvijenim glazbenim sluhom nose jednake predispozicije kao i sva ostala djeca kojima je razvijen glazbeni sluh, te je obrazovanje u glazbenim školama jedan od najboljih načina primjene inkluzivnog obrazovanja i potvrde njihove osobnosti i urođenih potencijala. Kao preduvjet za stjecanje znanja i vještina za nastavu solfeggia, postavlja se glazbeno opismenjivanje, Braillovom notacijom. Za slijepe je učenike to primarna razlika koja se postavlja pred učenike, ali i didaktičko- metodički izazov za nastavnike.
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Lower level organizational unitsOdsjek za glazbenu umjetnost
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineFIELD OF ART
Art of Music
Music Education
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeGraduate study of Music Education
Academic title abbreviationmag. mus.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2014
Parallel keywords (Croatian)djeca s posebnim potrebama inkluzivno obrazovanje slijepi učenici nastava solfeggia
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:134:578893
CommitterIvana Furi