Sažetak | Otkrivanje dječjeg (kreativnog) mišljenja vidljivo je u stvaralaštvu, u ovome radu u likovnoj kulturi. To je motivacija ovog istraživanja, a razlozi istraživanja su i razlozi koji opisuju samu kreativnost i stvaralaštvo, tj. dječju prirodu koju treba održati. To su igra, spontanost, znatiželja, sloboda, suradnja, komunikacija; ukratko, nove veze i nove mogućnosti povezivanja, otkrivanja i izražavanja vlastitih stavova i svojih osjećaja, doživljaja svega vidljivog i nevidljivog, opipljivog i imaginarnog. Psihološkog koje se pretače u opipljivo i vidljivo rješenje – produkt. Dječje stvaralaštvo osnovni je motiv ovog istraživanja. Ono bi se trebalo stalno događati, jer rad je osnova stvaralaštva, a u stvaralaštvu je vidljiva kreativnost, kritika, imaginacija i konačno ,sloboda.
Istraživanje se provodi promatranjem , opisivanjem dijelova (produkti, praktičan rad, proces nastave) koji se pretaču u sintezu,u cjelinu (vrednovanje). Vrednovanjem dobivamo uvid u njihovu ličnost, karakter pojedinca. To su prioriteti ovog istraživanja: dijete kao ličnost i nj produkcija te plodovi te produkcije, stvaralaštvo, a to su produkti (dječji radovi). U njima je vidljiv njihov poseban pristup, način istraživanja te stvaralačko mišljenje, kreativnost. otkrivanjem njihovog stvaralaštva i načina te produkcije imamo mogućnost poticati to stvaralaštvo koje je prioritet ne samo ovog rada, već i cjeloživotnog pristupa budućnosti. Svaka zapreka koja nam stane na put jest i mogućnost novih veza, novih kombinacija. Mogućnost da ostvarimo budućnost djeci u kojoj će biti svoji te moći ostvariti svoje imaginacije, svoje doživljaje, izražavati svoju kreativnost koja je potrebna skoroj budućnosti. |