završni rad
Solistički koncert

Gabrijela Škrabal (2015)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Odsjek za glazbenu umjetnost
Podaci o radu
NaslovSolistički koncert
AutorGabrijela Škrabal
Voditelj/MentorBerislav Jerković (mentor)
Sažetak rada
U ovom pismenom radu koji teorijski prati program solističkog koncerta bit će opisane kompozicije koje se nalaze na programu te njihovi skladatelji i specifičnosti razdoblja u kojima su skladali. Posebna pozornost bit će posvećena upoznavanju života skladatelja i njihovog glazbenog opusa te analizi oblika i interpretacijskih posebnosti pojedine kompozicije, a analiziran će biti sljedeći program: Giulio Caccini : Amor, ch'attendi?; G. F. Handel: Oh! had I Jubal's lyre; Franz Schubert: Gretchen am Spinnrade; Salvatore C. Marchesi: La Folletta; Josip Hatze: Veče na školju, Lađa u noći; Edvard Grieg: Solveig's song, En Dröm, Varen, To brune Ojne, En Svane; Samuel Barber: The secrets of the old, Sure on this shining night; Charles Gounod: Ah! Je veux vivre, arija Juliette iz opere Romeo et Juliette; Ivan pl. Zajc: Recitativ i romanca Jelene iz opere Nikola Šubić Zrinjski. Ovakav program solističkog koncerta predstavlja vrlo zahtjevnu cjelinu. Kroz skladbe različitih skladatelja i stilova, od renesanse pa sve do 20. stoljeća, pjevač treba biti spreman na mnoge glazbene specifičnosti. Svako razdoblje glazbene povijesti donosilo je sa sobom brojne promjene, novosti u odlikama glazbenog izraza, nove glazbene oblike te nove tehničke zahtjeve izvođenja kompozicija pojedinog razdoblja. Za kvalitetno izvođenje ovakvog programa pjevaču je potrebno iznimno poznavanje rada njegovog vokalnog aparata i vokalne tehnike te dobra pjevačka kondicija. Proučavajući povijesna razdoblja i upoznajući živote skladatelja mnogo ćemo naučiti o samoj glazbi i djelima koje interpretiramo. Koliko god bilo zahtjevno izvesti ovakav raznolik program, upoznavanje s istim svakako je i korisno za svakoga tko želi postati kvalitetan, vjerodostojan glazbenik i pjevač koji na taj način želi uistinu glazbom doprijeti do svoje publike.
Ključne riječisolistički koncert analiza glazbenog opusa interpretacijska analiza
Povjerenstvo za obranuBerislav Jerković
Davor Dedić
Antoaneta Radočaj Jerković
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Ustrojstvena jedinica niže razineOdsjek za glazbenu umjetnost
MjestoOsijek
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Glazbena umjetnost
Reprodukcija glazbe (dirigiranje, pjevanje, sviranje)
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPjevanje
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (bacccalaureus/baccalaurea) muzike
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv. bacc. mus.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-16
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:134:897914
PohranioIvana Furi