diplomski rad
Scenska glazba i njezino snimanje

Srđan Šitum (2014)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Odsjek za glazbenu umjetnost
Podaci o radu
NaslovScenska glazba i njezino snimanje
AutorSrđan Šitum
Voditelj/MentorDavor Bobić (mentor)
Sažetak rada
Odakle dolazi glazba i kako to da ju čujem a ne vidim nikoga na pozornici osim glumaca za vrijeme kazališne predstave? Svira li netko u pozadini ili izvor zvuka dolazi sa neke druge strane? Čemu uopće služi glazba u kazalištu? Ta pitanja su me zaintrigirala još u mladosti i oduvijek sam htio saznati što se tu točno događa. Tako se probudio moj interes za glazbu i za glazbenu produkciju što me uvijek pokretalo na daljnje istraživanje i učenje. Glazba ima svoj karakter i može opisivati bilo koju situaciju sa različitim emocionalnim stanjima. Naravno bitan je i ukus jer mora se znati što se smije a što ne, jer u današnje vrijeme glazbena scena je pretrpana „lakim― notama koje kvare glazbeni ukus koji se mora održati jer je to prava umjetnost koja nikad neće umrijeti kao na primjer Mozartova, Chopinova, Lisztova ili Beethovenova djela. Naravno, nije tu samo klasična glazba koja gradi glazbeni ukus nego i kvalitetna blues, jazz, pop i rock glazba. Pod utjecajem klasične glazbe su rađena mnoga kazališna djela ali u današnje vrijeme se koriste i drugi stilovi koji naravno daju određeni karakter samom scenskom djelu te ga na taj način približavaju publici i tako postaju gledana i cijenjena. Kako glazba dolazi na CD ili neki drugi medij? Što se sve mora napraviti da bi se to ostvarilo? Danas se to sve odvija u glazbenom studiju u kojem rade glazbeni tehničari, inženjeri i producenti. Često je slučaj da sva 3 posla radi samo jedna osoba ali to sve ovisi o veličini studija i samog projekta koji se radi. Kao što je glazba sama po sebi umjetnost tako je i glazbena produkcija sama po sebi umjetnost jer sve mora u konačnoj snimci biti usklađeno i zvučati kompaktno i jednostavno za slušatelja, tako da je i to jedan velik posao u kojem ima uvijek novih i različitih rješenja. Često se zna dogoditi da se relativno slične stvari rade na različite načine samo da bi se u konačnici dobilo ono najbolje iz cijele snimke i pojedinačnih traka. U današnje vrijeme posao producenta je vrlo zahtjevan jer se od njega očekuje da konačni snimak bude savršen jer o tome ovisi u kolikoj mjeri će snimak biti prihvaćen od strane slušatelja koji su postali sve veći kritičari produkcije i već sami mogu procijeniti što je dobra produkcija a što loša.
Ključne riječiglazba kazalište mikrofoni pretpojačala ekvilajzeri kompresori tehnike snimanja produkcija mjuzikl Trenk cabaret
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Ustrojstvena jedinica niže razineOdsjek za glazbenu umjetnost
MjestoOsijek
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Glazbena umjetnost
Glazbena pedagogija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaGlazbena pedagogija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra glazbene pedagogije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. mus.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:134:424078
PohranioIvana Furi