Sažetak | Rad na ulozi Drugog Muškarca (Deni) u predstavi Iluzije naslov je diplomskog rada Gorana Vučka pod mentorstvom izv. prof. art. Roberta Raponje na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, na odsjeku za kazališnu umjetnost, smjer gluma i lutkarstvo. Rad je nastao po diplomskoj ispitnoj produkciji kazališne predstave Iluzije ruskog dramskog autora Ivana Viripaeva, koja je ujedno i diplomski rad iz glume Sare Moser i Ivana Pokupića, a sudjeluje i asistentica Katica Šubarić. U ovom pismenom radu se opisuje proces rada na predstavi, ali većinskim dijelom je bazirana na radu i kreiranju uloge Drugog Muškarca. Nakon biografije autora, podataka o dramskom tekstu te njegovoj radnji i sadržaju djela, u radu se opisuju te objašnjavaju i svi vanjski elementi predstave (scenografija, kostimografija, rekvizit, svjetla i glazba), zatim i režijski koncept, nakon kojega je objašnjen i tip ispovjednog teatra kojemu ova ispitna predstava pripada. Najveći i najvažniji dio diplomskog rada se bazira na paragrafu Glumac – lik – uloga u kojemu su objašnjeni glumački procesi te sredstva korišteni za kreiranje uloge Drugog Muškarca. Iznesene su tvrdnje o važnosti konstantnog samo-spoznavanja, glumačkog rada na sebi, svojoj osobnosti, svojoj ličnosti. Naglašeno je da rad na sebi te upoznavanje i poboljšavanje samoga sebe, glumca mogu dovesti do oslobađanja – scenskog i privatnog. Na kraju je izveden zaključak u kojem se navodi tvrdnja o odgovornosti glumačkoga posla prema okolini te humanosti koju glumac treba, kao predstavnik naroda, u sebi kultivirati. Sve te vrijednosti se postižu predanim i upornim radom na samome sebi. |
Sažetak (engleski) | The work on the role of the Second Man (Deni) in the play Illusions is the title of the graduate work of Goran Vučko under the mentorship of Prof. art. Robert Raponja at the Academy of Arts in Osijek, at the Department of Theater Art, Acting and Puppetry. The work is based on the diploma exam production of theatrical performance by the Russian drama author Ivan Viripev, which is also a graduate work of Sara Moser and Ivan Pokupić, and attended by assistant Katica Šubarić. This paper describes the work process of the play, but is largely based on the work and creation of the role of the Second Man. After the author's biography, data on the dramatic text and his work and the contents of the works, all the external elements of the play (scenography, costumes, props, light and music) are described and explained in the paper, followed by a directors concept, after which the type of confessional theater, to which this play belongs. The most important part of the thesis is based on the Actor – character – role in which the acting processes and resources used to create the role of the Second Man are explained. There are claims about the importance of constant self-knowledge, actors work on himself, his personality. It is emphasized that working on oneself and getting to know and improve oneself, actor can be led to liberation - on the stage and in private life. At the end, a conclusion was drawn and states the responsibility of the acting work towards the environment and the humanity that the actor needs, as a representative of the people, to cultivate. All these values are achieved by dedicated and persistent work on themselves. |