diplomski rad
Konceptualna umjetnost i suvremene konceptualne strategije autora najmlađe generacije osječke vizualne scene

Mirna Pokorić (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Odsjek za likovnu umjetnost
Podaci o radu
NaslovKonceptualna umjetnost i suvremene konceptualne strategije autora najmlađe generacije osječke vizualne scene
AutorMirna Pokorić
Voditelj/MentorKarmela Puljiz (mentor)
Sažetak rada
Diplomski rad pod nazivom “Konceptualna umjetnost i suvremene konceptualne strategije autora najmlađe generacije osječke vizualne scene“ koncipiran je u dva dijela, teorijski i empirijski. Teorijski, prvi dio rada sadrži razradu teme konceptualna umjetnost; objašnjenje konceptualne umjetnosti, pojmove konceptualne umjetnosti, konceptualnu umjetnost kao internacionalnu pojavu, preteče konceptualne umjetnosti, poskonceptualnu, neokonceptualnu umjetnost i njihovo značenje, zatim jugoslavensku konceptualnu umjetnost, termin nova umjetnička praksa, pojavu konceptualne umjetnosti na prostoru Hrvatske, razradu jugoslavenske konceptualne umjetnosti kroz djelovanje autora Gorana Tribuljaka i zagrebačke Grupe šestorice autora, zatim uvid u ranu feminističku umjetnost Sanje Iveković, te kratak osvrt na intimno – bihevioralno rad Vlaste Delimar. Drugi dio ili emprijski dio diplomskog rada pod nazivom „Glasna tišina“ sadrži problematizaciju suvremenih konceptualnih strategija u radu i djelovanju jedne autorice i tri autora najmlađe generacije osječke umjetničke scene. U uvodnom djelu navedene cjeline objašnjavam suštinu teme koju problematiziram, zatim uvodim u problematizaciju kroz djelovanje Ane Petrović, Roberta Fišera, Josipa Kaniže i Mirana Blažeka. Od navedenih autora i autorice odabirem radove ili seriju radova te istražujem suvremene konceptualne strategije i akritički problematiziram ideju. Djelovanje i rad Roberta Fišera problematiziram u tekstu pod nazivom „Postcard from Heaven“, slikarsku seriju autorice Ane Petrović istražujem u tekstu pod naslovom „Dialog“, u tekstu „Lecture on the time“ bavim se s problematikom u djelovanju Josipa Kaniže, problematizaciju i istraživanje konceptualnih strategija najmlađe generacije osječkih autora završavam s tekstom “Where are we going? And what are we doing?“ u kojem istražujem rad Mirana Blažeka. Na kraj rada pod nazivom „Konceptualna umjetnost i suvremene konceptualne strategije autora najmlađe generacije osječke umjetničke scene“ dan je osvrt na diplomski rad kao cjelinu.
Ključne riječikonceptualna umjetnost istraživanje suvremene konceptualne strategije osječka vizualna scena.
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Umjetnička akademija u Osijeku
Ustrojstvena jedinica niže razineOdsjek za likovnu umjetnost
MjestoOsijek
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Likovne umjetnosti
Likovna pedagogija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaLikovna kultura
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra edukacije likovne kulture
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. educ. art.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)conceptual art research contemporary conceptual strategies Osijek visual scene.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:134:755835
PohranioMarina Milanović